RODO

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności wyjaśnia, w jaki sposób gromadzimy, wykorzystujemy i chronimy Twoje dane – w tym dane osobowe oraz informacje zapisywane w plikach cookies.

1. Informacje ogólne

  1. Administratorem danych osobowych jest firma KANIA MEDIA Kamil Kania, NIP: 647 261 5870, REGON: 543 170 687, adres ul. Wojska Polskiego 8/5, 44-300 Wodzisław Śląski, dalej „Administrator”.

  2. Kontakt z Administratorem możliwy jest pod adresem e-mail: biuro@kaniamedia.pl oraz telefonicznie: +48 574 504 200

  3. Na podstawie Art. 37 RODO, administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.

  4. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami: Rozporządzenia (UE) 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady (RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych i innymi właściwymi przepisami polskimi.

  5. Dokument ten informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z działalnością firmy: tworzenia stron internetowych, sklepów online, SEO i pozycjonowania, wsparcia technicznego, działalnością wskazaną na stronie firmy kaniamedia.pl

  6. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne celem zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej.


2. Zakres i cele przetwarzania danych osobowych

2.1 Cele przetwarzania danych

Dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:

  • zawarcie i wykonanie umowy o świadczenie usług (np. realizacje stron, sklepów internetowych) – przetwarzanie niezbędne dla wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)

  • prowadzenie obsługi klienta, kontakt z klientem, realizacja zapytań i reklamacji – prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub wykonanie umowy

  • marketing własnych usług Administratora (newsletter, informacje handlowe, kampanie reklamowe) – za zgodą osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub prawnie uzasadnionym interesem Administratora (o ile dotyczy i zgodnie z prawem)

  • prowadzenie rachunkowo-księgowe, podatkowe, archiwizacja dokumentów – wymóg prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

  • ewentualnie analiza danych w celu poprawy usług, optymalizacji procesów, statystyki – prawnie uzasadniony interes Administratora (z zachowaniem praw osób)

2.2 Kategorie danych przetwarzanych

W zależności od kontekstu mogą być przetwarzane następujące kategorie danych:

  • dane identyfikacyjne klienta (np. imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP, REGON, adres)

  • dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres siedziby, adres do faktury)

  • dane dotyczące zawartej umowy lub zlecenia (zakres usług, terminy, forma płatności)

  • dane rozliczeniowe (faktury, płatności, dane do księgowości)

  • dane dotyczące preferencji marketingowych (np. zgoda na newsletter)

  • dane techniczne i użytkowania strony internetowej lub aplikacji (np. w przypadku usług hostingowych/utrzymania) – jeśli dotyczy

2.3 Okresy przechowywania danych

Dane będą przechowywane przez czas realizacji danej usługi, a następnie przez okres wymagany przepisami prawa (np. podatkowymi, rachunkowymi) – zazwyczaj 5 lat od zakończenia roku, w którym powstał obowiązek archiwizacji.
Dane marketingowe – do momentu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu.
Po upływie okresu przechowywania dane zostaną usunięte lub zanonimizowane.

3. Podstawy prawne przetwarzania

  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą

  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie niezbędne z uwagi na obowiązek prawny Administratora

  • art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przetwarzanie niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora (np. prowadzenie obsługi klienta, bezpieczeństwo systemów)

  • art. 6 ust. 1 lit. a RODO – osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych (np. marketing)
    Jeśli przetwarzanie dotyczy danych szczególnych kategorii (np. dane dotyczące zdrowia) – należy spełnić dodatkowe warunki. W przypadku standardowej działalności firmy Kania Media nie przewiduje się przetwarzania takich danych.

4. Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą być przekazywane odbiorcom w następujących grupach:

  • podwykonawcy i dostawcy usług (np. hosting, systemy IT, wykonawcy, ) – wyłącznie w zakresie potrzebnym i na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (art. 28 RODO)

  • organy państwowe i instytucje (np. urząd skarbowy, ZUS) jeśli wynika to z przepisów prawa

  • osoby upoważnione przez Administratora (pracownicy, współpracownicy) zgodnie z zakresem powierzonych im obowiązków
    Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw spoza EOG lub organizacji międzynarodowej bez zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń (np. standardowych klauzul umownych UE) – jeśli zaistnieje taka potrzeba.

5. Prawa osób, których dane dotyczą

Osobie, której dane dotyczą, przysługują poniższe prawa:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii

  • prawo sprostowania (poprawienia) danych, uzupełnienia

  • prawo usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – w zakresie, w jakim przetwarzanie nie jest niezbędne z prawnego obowiązku lub wykonania umowy

  • prawo ograniczenia przetwarzania danych

  • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora lub zgoda

  • prawo do przenoszenia danych – gdy przetwarzanie odbywa się w formie zautomatyzowanej i na podstawie zgody lub umowy

  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (w Polsce: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) jeśli uważa, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO
    W celu wykonania powyższych praw prosimy o kontakt pod adresem e-mail Administratora (ewentualnie również pocztą tradycyjną).

6. Zgody i marketing

Jeżeli dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych lub przekazywane innym podmiotom w celach marketingowych, Administrator uzyskuje zgodę osoby zainteresowanej lub zapewnia możliwość skutecznego sprzeciwu.
Osoba ma prawo w każdej chwili wycofać zgodę – wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

7. Pliki cookies i inne technologie śledzące

W przypadku korzystania ze strony internetowej Administratora mogą być stosowane pliki cookies, pixel’e, narzędzia analityczne i remarketingowe. Informacje o ich rodzajach i celu stosowania (np. statystyki, marketing, utrzymanie sesji) umieszczone są w odrębnym dokumencie „Polityka cookies”. Użytkownik może wyrazić lub cofnąć zgodę na użycie takich narzędzi zgodnie z przepisami prawa.

8. Zabezpieczenia danych

Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne adekwatne do ryzyka naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą, w szczególności:

  • kontrolę dostępu fizycznego i logicznego do systemów i pomieszczeń

  • zabezpieczenie oprogramowania antywirusowego, aktualizacje systemów

  • szyfrowanie lub anonimizację danych, o ile jest to możliwe i uzasadnione

  • procedury reagowania na incydenty związane z naruszeniem ochrony danych

  • regularne szkolenia pracowników (jeśli dotyczy) oraz ograniczenie dostępu do danych jedynie do osób upoważnionych

9. Zmiany w polityce

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności. O każdej istotnej zmianie zostanie poinformowana odpowiednio wcześniejsza, np. poprzez stronę internetową lub wysyłkę e-mail.
Data ostatniej aktualizacji: (proszę wpisać).

10. Postanowienia końcowe

Korzystanie z usług Administratora, współpraca lub odwiedziny strony internetowej są równoznaczne z akceptacją niniejszej Polityki Prywatności.
W przypadku sprzeczności pomiędzy zapisami niniejszego dokumentu a przepisami prawa – pierwszeństwo mają bezwzględnie obowiązujące przepisy.